Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic

Moderator: Bricky

Avatar utilizator
bedstefan
gură spartă
gură spartă
Mesaje: 296
Membru din: Mie, 08 Aprilie '15, ora 19:14

Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic

Mesaj de bedstefan » Joi, 19 Noiembrie '15, ora 19:26

Motorul L e cumva la mijloc, dublu ca torque si curent consumat fata de M, jumatate de torque si curent consumat fata de XL. Are prinderile cele mai "ergonomice" dintre toate 3, eu l-am folosit in multe constructii cu Stefanut.

Avatar utilizator
Ode
gură spartă
gură spartă
Mesaje: 299
Membru din: Sâm, 19 Ianuarie '13, ora 15:49
Localitate: Pennsylvania, USA
Contact:

Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic

Mesaj de Ode » Joi, 19 Noiembrie '15, ora 19:46

O alta posibilitate pentru directia Return-To-Center este folosirea unui ansamblu cu arc - http://alpha.bricklink.com/pages/clone/ ... tor%5D#T=C

Problema cu asta este ca arcul nu este suficient de puternic sa miste rotile si motorul la o masina grea, nu este recomandat pentru TT.

In legatura cu starea motoarelor, recomad sa le cumparati noi (fie la bucate fie in seturi) pentru ca la SH nu ai garantia ca functioneaza pana cand nu ai motorul in mana, adica dupa ce dai banu. Si asta devine mai greu de rezolvat si de recuperat investitia.

Avatar utilizator
lapsanszkitamas
gură spartă
gură spartă
Mesaje: 4865
Membru din: Dum, 29 Mai '11, ora 13:17
Judet: Mures
Localitate: Tragamúra de Cîmpie
Contact:

Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic

Mesaj de lapsanszkitamas » Lun, 21 Martie '16, ora 14:56

Fiindca nu vreau sa deschid alt topic, intreb aici o chestie... Sa nu radeti de mine, va rog, dar care e diferenta dintre aceste BBuri?
Stiu ca prima se foloseste la seturi technic, este imposibil de montat in orice altceva si ocupa spatiu cat 3 petroliere Panamax. Despre al doilea stiu ca se foloseste in trenuri, are marime decenta si nu se poate folosi decat la MOCuri studded (adica non-technic, sau hibrizi). Sunt curios daca exista diferente la performanta, anduranta, etc
Imagine
Imagine
Follow LapsiKocka - Instagram - Youtube - Facebook

Avatar utilizator
mad_horax
Former Ambassador
Former Ambassador
Mesaje: 1287
Membru din: Mar, 01 Septembrie '09, ora 12:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic

Mesaj de mad_horax » Lun, 21 Martie '16, ora 15:00

Este diferenta dintre baterii AA si AAA.

Avatar utilizator
iuliand
gură spartă
gură spartă
Mesaje: 2542
Membru din: Mar, 18 Februarie '14, ora 20:51
Judet: Constanta
Localitate: Constanta

Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic

Mesaj de iuliand » Lun, 21 Martie '16, ora 16:17

La a doua iti trebuie surubelnita ca sa schimbi bateriile AAA. Se poate monta foarte bine in structuri technic. Dpdv electric au sceleasi performante cu exceptia capacitatii scazute rezultata din bateriile mai mici. A, si a doua vine si pe rosu, in cazul in care ai nevoie.

Avatar utilizator
lapsanszkitamas
gură spartă
gură spartă
Mesaje: 4865
Membru din: Dum, 29 Mai '11, ora 13:17
Judet: Mures
Localitate: Tragamúra de Cîmpie
Contact:

Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic

Mesaj de lapsanszkitamas » Lun, 21 Martie '16, ora 17:27

Cum se manifesta "capacitatea scazuta"? Tine mai putin decat cea technic?
Follow LapsiKocka - Instagram - Youtube - Facebook

Avatar utilizator
Matei_B
gură spartă
gură spartă
Mesaje: 843
Membru din: Joi, 11 Februarie '16, ora 21:34
Judet: Iasi
Localitate: Iasi

Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic

Mesaj de Matei_B » Lun, 21 Martie '16, ora 17:38

lapsanszkitamas scrie:Cum se manifesta "capacitatea scazuta"? Tine mai putin decat cea technic?
BB-ul AAA pur si simplu se descarca mai repede si da mai putin curent, si are si pretul mai mare, deci mai slaba din trei motive

Avatar utilizator
braker23
gură spartă
gură spartă
Mesaje: 2575
Membru din: Joi, 13 Februarie '14, ora 10:29
Judet: Cluj
Localitate: Cluj-Napoca
Flickr: https://www.flickr.com/photos/braker23/
Contact:

Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic

Mesaj de braker23 » Lun, 21 Martie '16, ora 19:09

Da, tine mai putin, pentru ca bateriile AAA au o capacitate mai mica. Dar da exact la fel curent, adica tot 9V daca pui baterii alkaline si nu reincarcabile. Pretul e mai mare, asta e clar, dar eu personal le recomand, sunt de 2 ori mai usoare, iar asta afecteaza simtitor performanta ;)

Avatar utilizator
iuliand
gură spartă
gură spartă
Mesaje: 2542
Membru din: Mar, 18 Februarie '14, ora 20:51
Judet: Constanta
Localitate: Constanta

Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic

Mesaj de iuliand » Mar, 22 Martie '16, ora 12:31

Un acumulator NiMh tipic AA are capacitate 1900mAh si unul AAA are 750mAh. Exista si ceva mai mari, dar pentru exemplu folosesc valorile astea. Pentru ca in BB acumulatorii sunt inseriati, capacitatea totala este tot 1900mAh, respectiv 750mAh. Asta inseamna ca pentru o sarcina care consuma constant 250mA, BB mare va tine 7.6 ore pe cand cel mic doar 3 ore.

Tensiunea va fi aceeasi pentru ambele BB-uri (7.2V pt acumulatori sau 9V pt baterii) pentru ca au amandoua cate 6 elemente. Curentul maxim este limitat de protectia termica a BB-ului de max 1A (garantat 750mA) care este identica la ambele BB-uri.

Cunoscand acestea, in concluzie, la o sarcina maxima de 750mAh, BB mare tine 2.5 ore si cel mic 1 ora.

Pentru cine doreste sa aprofundeze, ca de obicei siteul lui Philo este de ajutor: http://www.philohome.com/batteries/bat.htm
Ultima oară modificat Mar, 22 Martie '16, ora 12:51 de către iuliand, modificat de 2 ori în total.

Avatar utilizator
iuliand
gură spartă
gură spartă
Mesaje: 2542
Membru din: Mar, 18 Februarie '14, ora 20:51
Judet: Constanta
Localitate: Constanta

Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic

Mesaj de iuliand » Mar, 22 Martie '16, ora 12:48

braker23 scrie:... eu personal le recomand, sunt de 2 ori mai usoare, iar asta afecteaza simtitor performanta ;)
Buuun! ti-am descoperit secretul! :p
Am sa ma mai gandesc la asta. Din punct de vedere al energiei stocate BB mare are de 2.5 ori mai multa energie si nu cred ca este de 2.5 ori mai greu. Suspectez ca este mai avantajos ca densitate de energie. Pana la urma depinde de ce ai nevoie in aplicatie.

Avatar utilizator
braker23
gură spartă
gură spartă
Mesaje: 2575
Membru din: Joi, 13 Februarie '14, ora 10:29
Judet: Cluj
Localitate: Cluj-Napoca
Flickr: https://www.flickr.com/photos/braker23/
Contact:

Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic

Mesaj de braker23 » Mar, 22 Martie '16, ora 13:21

Mersi pentru explicatii Iuliane, mie mi-a fost lene sa scriu atata. Si da, asta e unul din secretele mele :)

Avatar utilizator
lapsanszkitamas
gură spartă
gură spartă
Mesaje: 4865
Membru din: Dum, 29 Mai '11, ora 13:17
Judet: Mures
Localitate: Tragamúra de Cîmpie
Contact:

Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic

Mesaj de lapsanszkitamas » Mar, 22 Martie '16, ora 17:46

Pentru vehicule off-road merge si asta mic?
Follow LapsiKocka - Instagram - Youtube - Facebook

Avatar utilizator
iuliand
gură spartă
gură spartă
Mesaje: 2542
Membru din: Mar, 18 Februarie '14, ora 20:51
Judet: Constanta
Localitate: Constanta

Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic

Mesaj de iuliand » Mie, 23 Martie '16, ora 10:56

Da, merge, dar depinde cat de lung e traseul. Ca si performante electrice este identic. Diferenta este ca cedezi anduranta pentru greutate scazuta, e chestiune de strategie :) E ca si cum ai umple rezervorul la o masina de curse la jumatate ca sa scazi greutatea.

Avatar utilizator
lapsanszkitamas
gură spartă
gură spartă
Mesaje: 4865
Membru din: Dum, 29 Mai '11, ora 13:17
Judet: Mures
Localitate: Tragamúra de Cîmpie
Contact:

Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic

Mesaj de lapsanszkitamas » Mie, 23 Martie '16, ora 11:59

Fac apel la cunostiintele si experienta voastra: la concursurile noastre, ar tine suficient?
Follow LapsiKocka - Instagram - Youtube - Facebook

Avatar utilizator
braker23
gură spartă
gură spartă
Mesaje: 2575
Membru din: Joi, 13 Februarie '14, ora 10:29
Judet: Cluj
Localitate: Cluj-Napoca
Flickr: https://www.flickr.com/photos/braker23/
Contact:

Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic

Mesaj de braker23 » Mie, 23 Martie '16, ora 12:08

De parca nu stii ca Speedy cu bateria asta a rulat, 2 concursuri la rand, fara probleme, prima data la Cluj si a doua oara la Bucuresti ;)