Cronicile TT Bucuresti 6 septembrie 2014 - Etapa 1

Moderator: Bricky

Avatar utilizator
iuliand
gură spartă
gură spartă
Mesaje: 2469
Membru din: Mar, 18 Februarie '14, ora 20:51
Judet: Constanta
Localitate: Constanta

Re: Cronicile TT Bucuresti 6 septembrie 2014 - Etapa 1

Mesaj de iuliand » Mar, 09 Septembrie '14, ora 22:46

Horatiu, asa de fun, daca ai timp baga si tura neoficiala a lui Zdreanta ca sa se vada cum merge cand soferul nu mai gafeaza lamentabil... :)
Imagine

Avatar utilizator
mad_horax
Former Ambassador
Former Ambassador
Mesaje: 1191
Membru din: Mar, 01 Septembrie '09, ora 12:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Cronicile TT Bucuresti 6 septembrie 2014 - Etapa 1

Mesaj de mad_horax » Vin, 12 Septembrie '14, ora 23:20

Cu scuzele de rigoare pentru lipsa de timp de pana acum, va arat cu cine am incercat noi sa ne punem...

http://youtu.be/g0HYKEA6HaY?list=UUabgd ... zRMVeNmRSg
Imagine

Avatar utilizator
iuliand
gură spartă
gură spartă
Mesaje: 2469
Membru din: Mar, 18 Februarie '14, ora 20:51
Judet: Constanta
Localitate: Constanta

Re: Cronicile TT Bucuresti 6 septembrie 2014 - Etapa 1

Mesaj de iuliand » Sâm, 13 Septembrie '14, ora 09:52

Mersi! Chiar vroiam sa-l revad ca spectator... :)
Imagine

Avatar utilizator
thedutch21
gură spartă
gură spartă
Mesaje: 1114
Membru din: Joi, 27 Ianuarie '11, ora 19:37
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: Cronicile TT Bucuresti 6 septembrie 2014 - Etapa 1

Mesaj de thedutch21 » Mie, 24 Septembrie '14, ora 20:48

iuliand scrie: Cons:
-> Directie violenta, greu de controlat.
-> Fixarea laterala la puntea fata are joc cam mare din cauza ca link-urile nu sunt fixate pe pin cu bila ci pe ax.
-> Acces greoi la baterie. - am rezolvat-o la Zdreanta modificand structura sasiului pe partea stanga pentru a permite glisarea bateriei si nu am mai folosit paneluri laterale. Sincer nu imi dau seama cum ar fi trebuit sa schimbi bateria la modelul Lynx original... oricum foarte greoi.
-> Cu directia virata la maximum roata atinge sasiul ingreunand deplasarea. Lucru care este cu atat mai deranjant cu cat directia fiind violenta se duce adesea pana la capat. - am rezolvat-o partial la Zdreanta modificand partea din fata a osiei si inlaturand punctul de contact cel mai grav care agata cel mai mult in crampoanele cauciucului. La problema asta contribuie si jocul puntii fata mentionat mai sus. Am studiat si posibilitatea de a implementa un stop anticipat al directiei dar singura solutie posibila ar limita prea mult raza de intoarcere.
-> Rotile dintate de la directie, montate pe puntea fata, nu sunt asigurate sa nu iasa de pe axe la modelul Lynx original. - la Zdreanta am rezolvat folosind axe cu stop, de exemplu axul 5L cu stop care este piesa noua ce nu exista acum cativa ani cand a fost conceput Lynxul.
so, cum in weekend am prins putin timp liber, mi-am scos jucarioarele de la naftalina si am construit si eu sasiul Lynxului.

Pe baza feedback-ului tau, @iuliand, am rectificat unele chestii. Directiei i-am pus un clutch-gear si i-am facut o demultiplicare motorului m de 1:9, deci acum e mai usor de controlat.
Am redus din jocul puntii fata fixand link-urile in pin cu bila si totodata am reusit sa pun o limitare pt cursa directiei, a.i. sa nu mia atinga roata in sasiu. Raza de virare a masinii nu s-a marit aproape deloc.
la puntea spate, bratul central de sustinere oscila prea mult cand apasam pe suspensie si scotea pinul cu bila din punte. Solutia: am mutat bratul mai sus, pe sasiu.

Ideea de propulsie este intr-adevar interesanta si aduce niste beneficii: skid-steer si cuplu mare la viteze mari pt un TT. Modelul in schimb mai trebuie "lucrat", pt ca sasiul, desi e mai complex decat la alte TTuri (construite de Nico71 de ex), nu este la fel de rigid. Dar cel mai mare dezavantaj la acest model il vad a fi garda la sol. Si aici ma refer la garda la sol de sub sasiu, care ar pune probleme daca se doreste trecerea peste o grinda inalta (imi vine in minte masa de la concursul TT din Cluj). De asemenea cursa suspensiei este micuta pt ca sunt folosite arcuri mici. Suspensia se comporta mai degraba ca una pe turn-table, decat o suspensie semi-independenta... ceea ce nu e neaparat rau, pt ca in realitate nici nu e nevoie ca suspensia sa amortizeze pe verticala, ci doar puntile sa oscileze.

Gasasiti niste poze cu sasiul si modificarile aici:
https://www.flickr.com/photos/73443991@N06/15156626437/
Urmeaza putin studiu si imbunatatirea modelului ;)

Avatar utilizator
iuliand
gură spartă
gură spartă
Mesaje: 2469
Membru din: Mar, 18 Februarie '14, ora 20:51
Judet: Constanta
Localitate: Constanta

Re: Cronicile TT Bucuresti 6 septembrie 2014 - Etapa 1

Mesaj de iuliand » Mie, 24 Septembrie '14, ora 22:12

Eu spre rusinea mea de cand a inceput fimiu scoala nu am mai gasit timp sa fac nimic. Nici macar nu am reusit sa particip la concursul de micro masini la care imi doresc foarte mult sa particip... :(

Legat de observatiile/modificarile tale am cateva comentarii:
- la directie, clutch gearul era si in sasiul original al Lynx-ului. Nu aparea in ldd dar ZBLJ mentiona intr-un comment ca una din rotile dintate trebuie inlocuita cu un clutch gear.
- ca sa nu se mai smulga prinderea centrala pe bila din osii trebuie folosita piesa 48729b pentru blocaj. Functioneaza perfect.
- Intradevar sasiul Lynx sufera la capitolul rigiditate si eu l-am ranforsat suplimentar la Zdreanta. I-am pus inclusiv un beam sub motoare. Sincer cred ca lui ZBJL i-a fost lene sa puna pini in ldd si a pus doar strictul necesar... :) (edit:) ca sa fiu corect, ar trebui totusi sa mentionez ca probabil la Lynx sasiul se rigidizeaza in momentul in care prinzi pe el panelurile care formeaza caroseria.
Imagine