Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic
Moderator: Bricky
Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic
Motorul L e cumva la mijloc, dublu ca torque si curent consumat fata de M, jumatate de torque si curent consumat fata de XL. Are prinderile cele mai "ergonomice" dintre toate 3, eu l-am folosit in multe constructii cu Stefanut.
- Ode
- gură spartă
- Mesaje: 299
- Membru din: Sâm, 19 Ianuarie '13, ora 15:49
- Localitate: Pennsylvania, USA
- Contact:
Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic
O alta posibilitate pentru directia Return-To-Center este folosirea unui ansamblu cu arc - http://alpha.bricklink.com/pages/clone/ ... tor%5D#T=C
Problema cu asta este ca arcul nu este suficient de puternic sa miste rotile si motorul la o masina grea, nu este recomandat pentru TT.
In legatura cu starea motoarelor, recomad sa le cumparati noi (fie la bucate fie in seturi) pentru ca la SH nu ai garantia ca functioneaza pana cand nu ai motorul in mana, adica dupa ce dai banu. Si asta devine mai greu de rezolvat si de recuperat investitia.
Problema cu asta este ca arcul nu este suficient de puternic sa miste rotile si motorul la o masina grea, nu este recomandat pentru TT.
In legatura cu starea motoarelor, recomad sa le cumparati noi (fie la bucate fie in seturi) pentru ca la SH nu ai garantia ca functioneaza pana cand nu ai motorul in mana, adica dupa ce dai banu. Si asta devine mai greu de rezolvat si de recuperat investitia.
- lapsanszkitamas
- gură spartă
- Mesaje: 4866
- Membru din: Dum, 29 Mai '11, ora 13:17
- Judet: Mures
- Localitate: Tragamúra de Cîmpie
- Contact:
Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic
Fiindca nu vreau sa deschid alt topic, intreb aici o chestie... Sa nu radeti de mine, va rog, dar care e diferenta dintre aceste BBuri?
Stiu ca prima se foloseste la seturi technic, este imposibil de montat in orice altceva si ocupa spatiu cat 3 petroliere Panamax. Despre al doilea stiu ca se foloseste in trenuri, are marime decenta si nu se poate folosi decat la MOCuri studded (adica non-technic, sau hibrizi). Sunt curios daca exista diferente la performanta, anduranta, etc
Stiu ca prima se foloseste la seturi technic, este imposibil de montat in orice altceva si ocupa spatiu cat 3 petroliere Panamax. Despre al doilea stiu ca se foloseste in trenuri, are marime decenta si nu se poate folosi decat la MOCuri studded (adica non-technic, sau hibrizi). Sunt curios daca exista diferente la performanta, anduranta, etc
- mad_horax
- Former Ambassador
- Mesaje: 1289
- Membru din: Mar, 01 Septembrie '09, ora 12:21
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic
Este diferenta dintre baterii AA si AAA.
- iuliand
- gură spartă
- Mesaje: 2542
- Membru din: Mar, 18 Februarie '14, ora 20:51
- Judet: Constanta
- Localitate: Constanta
Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic
La a doua iti trebuie surubelnita ca sa schimbi bateriile AAA. Se poate monta foarte bine in structuri technic. Dpdv electric au sceleasi performante cu exceptia capacitatii scazute rezultata din bateriile mai mici. A, si a doua vine si pe rosu, in cazul in care ai nevoie.
- lapsanszkitamas
- gură spartă
- Mesaje: 4866
- Membru din: Dum, 29 Mai '11, ora 13:17
- Judet: Mures
- Localitate: Tragamúra de Cîmpie
- Contact:
Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic
Cum se manifesta "capacitatea scazuta"? Tine mai putin decat cea technic?
- Matei_B
- gură spartă
- Mesaje: 843
- Membru din: Joi, 11 Februarie '16, ora 21:34
- Judet: Iasi
- Localitate: Iasi
Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic
BB-ul AAA pur si simplu se descarca mai repede si da mai putin curent, si are si pretul mai mare, deci mai slaba din trei motivelapsanszkitamas scrie:Cum se manifesta "capacitatea scazuta"? Tine mai putin decat cea technic?
- braker23
- gură spartă
- Mesaje: 2575
- Membru din: Joi, 13 Februarie '14, ora 10:29
- Judet: Cluj
- Localitate: Cluj-Napoca
- Flickr: https://www.flickr.com/photos/braker23/
- Contact:
Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic
Da, tine mai putin, pentru ca bateriile AAA au o capacitate mai mica. Dar da exact la fel curent, adica tot 9V daca pui baterii alkaline si nu reincarcabile. Pretul e mai mare, asta e clar, dar eu personal le recomand, sunt de 2 ori mai usoare, iar asta afecteaza simtitor performanta
- iuliand
- gură spartă
- Mesaje: 2542
- Membru din: Mar, 18 Februarie '14, ora 20:51
- Judet: Constanta
- Localitate: Constanta
Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic
Un acumulator NiMh tipic AA are capacitate 1900mAh si unul AAA are 750mAh. Exista si ceva mai mari, dar pentru exemplu folosesc valorile astea. Pentru ca in BB acumulatorii sunt inseriati, capacitatea totala este tot 1900mAh, respectiv 750mAh. Asta inseamna ca pentru o sarcina care consuma constant 250mA, BB mare va tine 7.6 ore pe cand cel mic doar 3 ore.
Tensiunea va fi aceeasi pentru ambele BB-uri (7.2V pt acumulatori sau 9V pt baterii) pentru ca au amandoua cate 6 elemente. Curentul maxim este limitat de protectia termica a BB-ului de max 1A (garantat 750mA) care este identica la ambele BB-uri.
Cunoscand acestea, in concluzie, la o sarcina maxima de 750mAh, BB mare tine 2.5 ore si cel mic 1 ora.
Pentru cine doreste sa aprofundeze, ca de obicei siteul lui Philo este de ajutor: http://www.philohome.com/batteries/bat.htm
Tensiunea va fi aceeasi pentru ambele BB-uri (7.2V pt acumulatori sau 9V pt baterii) pentru ca au amandoua cate 6 elemente. Curentul maxim este limitat de protectia termica a BB-ului de max 1A (garantat 750mA) care este identica la ambele BB-uri.
Cunoscand acestea, in concluzie, la o sarcina maxima de 750mAh, BB mare tine 2.5 ore si cel mic 1 ora.
Pentru cine doreste sa aprofundeze, ca de obicei siteul lui Philo este de ajutor: http://www.philohome.com/batteries/bat.htm
Ultima oară modificat Mar, 22 Martie '16, ora 12:51 de către iuliand, modificat de 2 ori în total.
- iuliand
- gură spartă
- Mesaje: 2542
- Membru din: Mar, 18 Februarie '14, ora 20:51
- Judet: Constanta
- Localitate: Constanta
Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic
Buuun! ti-am descoperit secretul!braker23 scrie:... eu personal le recomand, sunt de 2 ori mai usoare, iar asta afecteaza simtitor performanta
Am sa ma mai gandesc la asta. Din punct de vedere al energiei stocate BB mare are de 2.5 ori mai multa energie si nu cred ca este de 2.5 ori mai greu. Suspectez ca este mai avantajos ca densitate de energie. Pana la urma depinde de ce ai nevoie in aplicatie.
- braker23
- gură spartă
- Mesaje: 2575
- Membru din: Joi, 13 Februarie '14, ora 10:29
- Judet: Cluj
- Localitate: Cluj-Napoca
- Flickr: https://www.flickr.com/photos/braker23/
- Contact:
Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic
Mersi pentru explicatii Iuliane, mie mi-a fost lene sa scriu atata. Si da, asta e unul din secretele mele
- lapsanszkitamas
- gură spartă
- Mesaje: 4866
- Membru din: Dum, 29 Mai '11, ora 13:17
- Judet: Mures
- Localitate: Tragamúra de Cîmpie
- Contact:
Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic
Pentru vehicule off-road merge si asta mic?
- iuliand
- gură spartă
- Mesaje: 2542
- Membru din: Mar, 18 Februarie '14, ora 20:51
- Judet: Constanta
- Localitate: Constanta
Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic
Da, merge, dar depinde cat de lung e traseul. Ca si performante electrice este identic. Diferenta este ca cedezi anduranta pentru greutate scazuta, e chestiune de strategie E ca si cum ai umple rezervorul la o masina de curse la jumatate ca sa scazi greutatea.
- lapsanszkitamas
- gură spartă
- Mesaje: 4866
- Membru din: Dum, 29 Mai '11, ora 13:17
- Judet: Mures
- Localitate: Tragamúra de Cîmpie
- Contact:
Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic
Fac apel la cunostiintele si experienta voastra: la concursurile noastre, ar tine suficient?
- braker23
- gură spartă
- Mesaje: 2575
- Membru din: Joi, 13 Februarie '14, ora 10:29
- Judet: Cluj
- Localitate: Cluj-Napoca
- Flickr: https://www.flickr.com/photos/braker23/
- Contact:
Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic
De parca nu stii ca Speedy cu bateria asta a rulat, 2 concursuri la rand, fara probleme, prima data la Cluj si a doua oara la Bucuresti