Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic
Moderator: Bricky
- iuliand
- gură spartă
- Mesaje: 2542
- Membru din: Mar, 18 Februarie '14, ora 20:51
- Judet: Constanta
- Localitate: Constanta
Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic
Aici braker isi cunoaste secretul... Eu personal am folosit dor BB mare pentru ca mi-a fost teama de schimbarea bateriilor. Asa ca o observatie, eneloop-urile de 2500mAh pe care le-am folosit la concursul de iarna pe senilata erau descarcate la jumatate cand am ajuns cu ele acasa. Asta dupa ce am mai si frecat-o (fara aluzii va rog...) prin zapada dupa concurs, asa de fun, cam tot pe atat cat am concurat. Asa ochiometric m-as aventura sa zic ca pe concursul propriuzis am consumat cam un sfert din capacitate, deci 600-700mAh, cam cat capacitatea dintr-un BB mic.
edit: Am uitat sa mentionez ca senilata era propulsata de doua motoare mari EV3 care consuma aproximativ cat XL-urile.
edit: Am uitat sa mentionez ca senilata era propulsata de doua motoare mari EV3 care consuma aproximativ cat XL-urile.
- lapsanszkitamas
- gură spartă
- Mesaje: 4866
- Membru din: Dum, 29 Mai '11, ora 13:17
- Judet: Mures
- Localitate: Tragamúra de Cîmpie
- Contact:
Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic
@braker doar acum am intrat in universul technic, pana acum vedeam la vehiculele voastre doar 4 roti si caroseria
Poate sa duca BBul mic 2 motoare M? M-am saturat sa fac tot felul de mocuri care stau pe raft, vreau un pic de actiune
Poate sa duca BBul mic 2 motoare M? M-am saturat sa fac tot felul de mocuri care stau pe raft, vreau un pic de actiune
- braker23
- gură spartă
- Mesaje: 2575
- Membru din: Joi, 13 Februarie '14, ora 10:29
- Judet: Cluj
- Localitate: Cluj-Napoca
- Flickr: https://www.flickr.com/photos/braker23/
- Contact:
Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic
Of mai Tamas, eu credeam ca ai urmarit TT-urile trecute. Speedy avea 5 (cinci) motoare M si am castigat cu el, eu nu mi-as face griji
- lapsanszkitamas
- gură spartă
- Mesaje: 4866
- Membru din: Dum, 29 Mai '11, ora 13:17
- Judet: Mures
- Localitate: Tragamúra de Cîmpie
- Contact:
Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic
Pai asta zic, ca le-am urmarit, dar mai mult de 4 roti si caroserie n-am inteles
- mad_horax
- Former Ambassador
- Mesaje: 1287
- Membru din: Mar, 01 Septembrie '09, ora 12:21
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic
E putin mai complicat, dar nu te descuraja.
Trebuie in primul rand sa aproximezi greutatea finala a modelului, sa stii pt ce il folosesti si durata functionarii.
In functie de acesti factori iti alegi motoarele pentru a obtine viteza sau putere. Bineinteles, te folosesti mult de demultiplicatoarele de turatie care amplifica puterea cu acelasi factor. Trebuie sa ai grija si de modul de transmitere a puterii catre punti/roti fara a distruge piesele. Modelul trebuie sa fie fiabil.
La tine va fi usor, pentru ca vei motoriza senilate. Dar cu certitudine vei fi obligat sa folosesti cel putin o demultiplicare.
Nu dispera, nu e greu, Edd s-a apucat si el de tehnic si ii place! Poate cu niste sfaturi din partea unui cunoscator, vei intelege mai bine cum poti motoriza un model.
Trebuie in primul rand sa aproximezi greutatea finala a modelului, sa stii pt ce il folosesti si durata functionarii.
In functie de acesti factori iti alegi motoarele pentru a obtine viteza sau putere. Bineinteles, te folosesti mult de demultiplicatoarele de turatie care amplifica puterea cu acelasi factor. Trebuie sa ai grija si de modul de transmitere a puterii catre punti/roti fara a distruge piesele. Modelul trebuie sa fie fiabil.
La tine va fi usor, pentru ca vei motoriza senilate. Dar cu certitudine vei fi obligat sa folosesti cel putin o demultiplicare.
Nu dispera, nu e greu, Edd s-a apucat si el de tehnic si ii place! Poate cu niste sfaturi din partea unui cunoscator, vei intelege mai bine cum poti motoriza un model.
- lapsanszkitamas
- gură spartă
- Mesaje: 4866
- Membru din: Dum, 29 Mai '11, ora 13:17
- Judet: Mures
- Localitate: Tragamúra de Cîmpie
- Contact:
Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic
Ala-i omul meu, a si ghicit ce vreau sa motorizez
- lapsanszkitamas
- gură spartă
- Mesaje: 4866
- Membru din: Dum, 29 Mai '11, ora 13:17
- Judet: Mures
- Localitate: Tragamúra de Cîmpie
- Contact:
Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic
Am experimentat ieri cu 2 sasiuri motorizate, unul pe senile si celalalt cu 2 osii, din care una era directia si cealalta tractiunea. Ce am descoperit este ca telecomanda de tren e r@h@t pur. Butoanele care trebuie rotite sunt ba ultrasensibile ba nu reactioneaza. Cand ma jucam cu trenurile n-am observat chestia asta fiindca numai vteza si acceleratia o controlam, dar la vehiculele astea problema se agraveaza. Senilata nu o puteam controla deloc fiindca controlerul ori nu reactiona ori sarea 2-3 trepte; dar am reusit sa fac gogosi cu prima tentativa de chestie motorizata La masina povestea era altfel: M-ul demultiplicat pentru directie era un dezastru. Planul era sa invart butonul +1 treapta pana se vireaza rotile, apoi -1 treapta (sau butonul stop) pentru a opri virarea rotilor. Problema este urmatoarea: controlerul rareori "simtea" acel -1, ori il ignora ori dadea -2 si rotile se virau in cealalta directie; noroc cu clutch gearul din demultiplicare...
In concluzie, desi "pe hartie" telecomanda de trenuri pare mai buna decat cea simpla, ii lipseste precizia, iar aceasta face MOCurile incontrolabile daca este folosita la functiile principale (directie, tractiune). Pentru a controla functii secundare probabil ca e suficienta (turela, tun, vinci, actuatoare, pneumatice, lumini etc)
In concluzie, desi "pe hartie" telecomanda de trenuri pare mai buna decat cea simpla, ii lipseste precizia, iar aceasta face MOCurile incontrolabile daca este folosita la functiile principale (directie, tractiune). Pentru a controla functii secundare probabil ca e suficienta (turela, tun, vinci, actuatoare, pneumatice, lumini etc)
- mad_horax
- Former Ambassador
- Mesaje: 1287
- Membru din: Mar, 01 Septembrie '09, ora 12:21
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic
Nu dispera! Gaseste o telecomanda IR pt probe iar la concurs se gaseste cineva care sa te imprumute pe durata concursului cu o telecomanda.
Cauta metode de punere joystick pe comanda proportionala. Exista pe net, este destul de imprecis, dar eu cred ca merita sa incerci.
Cauta metode de punere joystick pe comanda proportionala. Exista pe net, este destul de imprecis, dar eu cred ca merita sa incerci.
- lapsanszkitamas
- gură spartă
- Mesaje: 4866
- Membru din: Dum, 29 Mai '11, ora 13:17
- Judet: Mures
- Localitate: Tragamúra de Cîmpie
- Contact:
Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic
Stai linistit ca i-am facut; mai multe piese am pus pe telecomanda decat in sasiuri ) Telecomanda devine si mai imprecisa datorita jocului dintre piese. Pana la xperinece pun mana si pe o telecomanda technic. Pana atunci experimentez cu suspensia si directia
- iuliand
- gură spartă
- Mesaje: 2542
- Membru din: Mar, 18 Februarie '14, ora 20:51
- Judet: Constanta
- Localitate: Constanta
Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic
GO TAMAS!
Bravooo, imi place ca te preocupa!
Ma asteptam sa fii specialist in telecomanda de tren...
Bravooo, imi place ca te preocupa!
Ma asteptam sa fii specialist in telecomanda de tren...
- lapsanszkitamas
- gură spartă
- Mesaje: 4866
- Membru din: Dum, 29 Mai '11, ora 13:17
- Judet: Mures
- Localitate: Tragamúra de Cîmpie
- Contact:
Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic
La trenuri e super, lipsa preciziei nu se simte. Ba mai mult, da o senzatie de realism; nu urnesti din loc un tren de 8-9 vagoane cu usurinta Acum tocesc cartea lui Sariel, poate ramane ceva despre suspensii si directie
- mad_horax
- Former Ambassador
- Mesaje: 1287
- Membru din: Mar, 01 Septembrie '09, ora 12:21
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic
Baga mare cu instructiunile de pe Brickshelf.com. Cauta dupa TT si gasesti instructiuni foto. Du-te pe site-ul Nico71.fr.
Nu trebuie sa te invat eu.... :-P
Nu trebuie sa te invat eu.... :-P
- Matei_B
- gură spartă
- Mesaje: 843
- Membru din: Joi, 11 Februarie '16, ora 21:34
- Judet: Iasi
- Localitate: Iasi
Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic
Tamas!
vrei help cu tips si instructions?
vrei help cu tips si instructions?
- lapsanszkitamas
- gură spartă
- Mesaje: 4866
- Membru din: Dum, 29 Mai '11, ora 13:17
- Judet: Mures
- Localitate: Tragamúra de Cîmpie
- Contact:
Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic
Ceva idei cum sa reduc turatia unui motor M? vreau sa zic in afara de perechi de roti dintate, nu mai am loc de bagat altele; am 3 perechi de reducere +1 pereche de bevel cu reducere. Calculatorul lui sariel zice ca am 1:2.779, ceea ce imi rupe tot ansamblul de directie daca nu opresc motorul la timp
- mad_horax
- Former Ambassador
- Mesaje: 1287
- Membru din: Mar, 01 Septembrie '09, ora 12:21
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Sfaturi pentru motorizarea seturilor/MOCurilor technic
Pe directie poti folosi cu succes roata melcata, care are raport de reducere 1: X in functie de ce roata pui in contact. Se pot folosi rotile de 8 sau 32 cu un sistem destul de simplu de conectare. Singurul inconvenient e ca schimba directia axurilor cu 90 grade.