Ziua și MOCul
De când am început proiectul LCFD Rescue Train (azi redenumit LCFD, că nu mai e doar trenul) unul din obiectivele mele a fost să am în compunerea trenului câteva autospeciale de pompieri, fie pe platforme, fie pe "propriile roți", sub formă de vehicule bimodale. Cu trecerea timpului evident am ajuns la clasica problemă "ce-i prea mult strică", adică numărul vagoanelor platformă și vehiculele bimodale au devenit o problemă serioasă de fizică: frecarea era imensă, efectiv se chinuia automotorul cu două motoare să pornească garnitura.
În pandemie am avut inspirația de a ataca problema din direcția opusă, adică în loc să fac multe vagoane pentru fiecare vehicul în parte, să am o garnitură RO-LA dedicată pentru autospeciale. Evident, după nașterea ideii au apărut și "cerințele" de a fi cât mai realist, de unde și nevoie de a coborî nivelul platformelor. Așa s-a născut, după luni de prototipuri, garnitura RO-LA de 3 vagoane articulate.
După cum se observă în imagini, puntea este continuă, fără întreruperi la articulații, de aceea vagoanele pot negocia curbele R40 și macazurile standard fără nicio modificare prealabilă.
Rampa de la un capăt are rolul de a facilita descărcarea rapidă a vehiculelor chiar și în locuri fără rampă de marfă.
Imagini de posteritate:
MOCul a fost prezentat oficial prima dată la expoziția de la mall
Leg godt!
LCFD Rollenden Landstraße
- lapsanszkitamas
- gură spartă
- Mesaje: 4866
- Membru din: Dum, 29 Mai '11, ora 13:17
- Judet: Mures
- Localitate: Tragamúra de Cîmpie
- Contact: