Trial truck cu 2 XL își pierde puterea dupa f puțin timp. Sfaturi?
-
- vorbăreț
- Mesaje: 88
- Membru din: Lun, 01 Decembrie '14, ora 17:59
Trial truck cu 2 XL își pierde puterea dupa f puțin timp. Sfaturi?
Salutare!
Cum nu sunt mare specialist in off road, caut un sfat aici de la cei care se pricep mai bine la trial truckuri:
Mi-am propus sa construiesc un camion TT ( poate chiar sa particip cu el la Cluj).
Am pornit de la ideea sa folosesc 2 motoare XL.
Am montat șasiul, am pus rotile si i-am dar drumul. Si aici a apărut problema:
Mașinăria merge un pic dupa care parca își pierde puterea si se oprește ( pe drum drept). Se aude ca un țiuit. Trebuie sa o las câteva secunde si apoi pot reporni pentru f puțin timp.
Configurația e astfel:
Câte un motor XL pe fiecare punte + servo la directie
IR receiver v2
BB cu baterii AA ( acumulatori)
Folosesc portal axels ( cele de la 9398)
Reducțiile sunt astfel : 16/24 la diferentiale si apoi 8/24 la roti.
Rotile sunt cele de la 9398
Am bănuit ca BB-ul + IR nu pot duce 2 XL.
Asa ca am scos un motor si refăcut legăturile a.i un motor propulsează ambele punti: surpriza: mașina merge f bine. Se cațără binișor si nu se mai oprește.
Cu toată astea, din ce am văzut pe net, ar fi trebuit sa pot folosi cele 2 XL -uri fără probleme împreuna cu BB -ul si IR-ul
Este ceva ce îmi scapă mie? Ați mai dat de problema asta?
Orice sfat este binevenit!
Mersi,
Alex
Cum nu sunt mare specialist in off road, caut un sfat aici de la cei care se pricep mai bine la trial truckuri:
Mi-am propus sa construiesc un camion TT ( poate chiar sa particip cu el la Cluj).
Am pornit de la ideea sa folosesc 2 motoare XL.
Am montat șasiul, am pus rotile si i-am dar drumul. Si aici a apărut problema:
Mașinăria merge un pic dupa care parca își pierde puterea si se oprește ( pe drum drept). Se aude ca un țiuit. Trebuie sa o las câteva secunde si apoi pot reporni pentru f puțin timp.
Configurația e astfel:
Câte un motor XL pe fiecare punte + servo la directie
IR receiver v2
BB cu baterii AA ( acumulatori)
Folosesc portal axels ( cele de la 9398)
Reducțiile sunt astfel : 16/24 la diferentiale si apoi 8/24 la roti.
Rotile sunt cele de la 9398
Am bănuit ca BB-ul + IR nu pot duce 2 XL.
Asa ca am scos un motor si refăcut legăturile a.i un motor propulsează ambele punti: surpriza: mașina merge f bine. Se cațără binișor si nu se mai oprește.
Cu toată astea, din ce am văzut pe net, ar fi trebuit sa pot folosi cele 2 XL -uri fără probleme împreuna cu BB -ul si IR-ul
Este ceva ce îmi scapă mie? Ați mai dat de problema asta?
Orice sfat este binevenit!
Mersi,
Alex
- iuliand
- gură spartă
- Mesaje: 2542
- Membru din: Mar, 18 Februarie '14, ora 20:51
- Judet: Constanta
- Localitate: Constanta
Re: Trial truck cu 2 XL își pierde puterea dupa f puțin timp. Sfaturi?
O da! am patit-o frecvent.
Ai intuit bine, intra in functiune protectia la suprasarcina din receiverul v2. Este o protectie termica, deci dupa o pauza in care se raceste isi revine.
Incearca sa maresti demultiplicarea, adica sa-l faci sa mearga mai lent. Poti incerca si cu un diametru mai mic de roata, dar nu cred ca-ti convine varianta asta. In paralel poti sa incerci sa mai usurezi camionul pe ici pe colo.
Oricum, fii atent, daca merge pe drum drept nu inseamna ca merge si in panta mai mult de 2 metri, asa ca probeaza in panta pe distanta mai lunga (mergi cu el in parc daca e nevoie).
Spor!
Ai intuit bine, intra in functiune protectia la suprasarcina din receiverul v2. Este o protectie termica, deci dupa o pauza in care se raceste isi revine.
Incearca sa maresti demultiplicarea, adica sa-l faci sa mearga mai lent. Poti incerca si cu un diametru mai mic de roata, dar nu cred ca-ti convine varianta asta. In paralel poti sa incerci sa mai usurezi camionul pe ici pe colo.
Oricum, fii atent, daca merge pe drum drept nu inseamna ca merge si in panta mai mult de 2 metri, asa ca probeaza in panta pe distanta mai lunga (mergi cu el in parc daca e nevoie).
Spor!
Re: Trial truck cu 2 XL își pierde puterea dupa f puțin timp. Sfaturi?
Nu merge sa pui doua receivere pe acelasi canal? Fiecare cuplat la cate un XL. Daca sunt 'lipite' unul de celalalt ma gandesc ca e improbabil sa nu receptioneze ambele comanda.
- Matei_B
- gură spartă
- Mesaje: 843
- Membru din: Joi, 11 Februarie '16, ora 21:34
- Judet: Iasi
- Localitate: Iasi
Re: Trial truck cu 2 XL își pierde puterea dupa f puțin timp. Sfaturi?
normal ca e posibilmrdc scrie:Nu merge sa pui doua receivere pe acelasi canal? Fiecare cuplat la cate un XL. Daca sunt 'lipite' unul de celalalt ma gandesc ca e improbabil sa nu receptioneze ambele comanda.
- Matei_B
- gură spartă
- Mesaje: 843
- Membru din: Joi, 11 Februarie '16, ora 21:34
- Judet: Iasi
- Localitate: Iasi
Re: Trial truck cu 2 XL își pierde puterea dupa f puțin timp. Sfaturi?
sfatul meu:
Renunta la diferentiale
iti recomand sa folosesti 2 motoare L pe care sa le pui sa formeze o osie directoare si, la alegere, pentru mai multa forta dar mai putina aderenta foloseste roti de 81 sau pentru mai putina putere dar mai multa aderenta foloseste rotile de la 9398
ai un mesaj de la mine
Renunta la diferentiale
iti recomand sa folosesti 2 motoare L pe care sa le pui sa formeze o osie directoare si, la alegere, pentru mai multa forta dar mai putina aderenta foloseste roti de 81 sau pentru mai putina putere dar mai multa aderenta foloseste rotile de la 9398
ai un mesaj de la mine
-
- vorbăreț
- Mesaje: 88
- Membru din: Lun, 01 Decembrie '14, ora 17:59
Re: Trial truck cu 2 XL își pierde puterea dupa f puțin timp. Sfaturi?
Salutare!
Mersi pentru răspunsuri!
Camionul o sa fie destul de greu. 2 motoare L nu o sa-mi fie suficient.
Varianta inițială era fără diferențiale : nu ajuta la problema mea.
M-am gândit si la varianta cu 2 IR receivere pe același canal + 2 BB-uri.
Asta cred ca ar fi interesantă de văzut
Din păcate, am doar un IR v2.
Cineva interesat sa vândă / împrumute unul ?
Pana una alta o sa încerc sa mai măresc demultiplicarea, si eventual sa leg cele 2 motoare prin "hard coupling".
Orice alte sfaturi sunt binevenite
Alex
Mersi pentru răspunsuri!
Camionul o sa fie destul de greu. 2 motoare L nu o sa-mi fie suficient.
Varianta inițială era fără diferențiale : nu ajuta la problema mea.
M-am gândit si la varianta cu 2 IR receivere pe același canal + 2 BB-uri.
Asta cred ca ar fi interesantă de văzut
Din păcate, am doar un IR v2.
Cineva interesat sa vândă / împrumute unul ?
Pana una alta o sa încerc sa mai măresc demultiplicarea, si eventual sa leg cele 2 motoare prin "hard coupling".
Orice alte sfaturi sunt binevenite
Alex
- Matei_B
- gură spartă
- Mesaje: 843
- Membru din: Joi, 11 Februarie '16, ora 21:34
- Judet: Iasi
- Localitate: Iasi
Re: Trial truck cu 2 XL își pierde puterea dupa f puțin timp. Sfaturi?
alex, ai incredere si raspunde-mi la PM caci te pot ajutaAlexmihai2004 scrie:Salutare!
Mersi pentru răspunsuri!
Camionul o sa fie destul de greu. 2 motoare L nu o sa-mi fie suficient.
Varianta inițială era fără diferențiale : nu ajuta la problema mea.
M-am gândit si la varianta cu 2 IR receivere pe același canal + 2 BB-uri.
Asta cred ca ar fi interesantă de văzut
Din păcate, am doar un IR v2.
Cineva interesat sa vândă / împrumute unul ?
Pana una alta o sa încerc sa mai măresc demultiplicarea, si eventual sa leg cele 2 motoare prin "hard coupling".
Orice alte sfaturi sunt binevenite
Alex
- thedutch21
- gură spartă
- Mesaje: 1142
- Membru din: Joi, 27 Ianuarie '11, ora 19:37
- Localitate: Timisoara
- Contact:
Re: Trial truck cu 2 XL își pierde puterea dupa f puțin timp. Sfaturi?
Nu cred ca te ajuta. In cazul tau cred ca receiverul e cel care iti limiteaza curentul (desi are si BBox-ul limitarea lui). Adaugang inca un BBox va ingreuna si mai mult masina.Alexmihai2004 scrie: M-am gândit si la varianta cu 2 IR receivere pe același canal + 2 BB-uri.
Incearca sa reduci turatia rotilor demultiplicand pe cea a motorului, prin cuplaje de roti dintate reductoare. Demultiplicarea ta (din diferential + cea de la roti) a fi trebuit sa fie de ajuns pt 2 XLuri. Mai verifica si angrenajele si alte piese in miscare. Poate ai frecare prea mare pe undeva.