65-976-4 + 640976 RO-LCR

Scrie răspuns
Avatar utilizator
lapsanszkitamas
gură spartă
gură spartă
Mesaje: 4866
Membru din: Dum, 29 Mai '11, ora 13:17
Judet: Mures
Localitate: Tragamúra de Cîmpie
Contact:

65-976-4 + 640976 RO-LCR

Mesaj de lapsanszkitamas » Joi, 01 Iunie '17, ora 15:26

Pentru cei care nu au fost la expozitie, prezint aici prima mea locomotiva de manevra. Ma rog, tehnic vorbind este un cuplu de locomotive, format din locomotiva 65-976-4 si unitatea B 640976, aceasta fiind o locomotiva fara post de conducere. De partea asta a oceanului nu prea se gaseste acest tip de mr, iar in ultima perioada, nici in SUA nu se mai folosesc. Ideea este ca un echipaj poate controla 2-4 locomotive de la postul de conducere al unitatii A.
Spre deosebire de marea majoritate a MOCurilor feroviare, la aceasta creatie accentul a fost pe functie, in detriementul aspectului.

Imagine20170601_134226 by tamas lapsanszki, on Flickr
Imagine20170601_134258 by tamas lapsanszki, on Flickr
Imagine20170601_134317 by tamas lapsanszki, on Flickr
Imagine20170601_134332 by tamas lapsanszki, on Flickr

Toata suprastructura locomotivei este detasabila, fiind tinuta doar de cativa studs, permitand accesul facil la cutia de baterii AA
Imagine20170601_134533 by tamas lapsanszki, on Flickr
Imagine20170601_134846 by tamas lapsanszki, on Flickr

Rolul locomotivei este (in teorie) sa manevreze trenurile intr-un layout mare. Pentru a indeplini aceasta misiune are nevoie de 2 lucruri: forta de tractiune la carlig si un sistem de decuplare. Forta de tractiune este asigurata de 2 motoare XL reduse 3:1 si 6 osii motorizate (cu roti de tren PF, cele cu bandaj de cauciuc). Transmisia este mecanica si evita folosirea U-jointurilor si CV jointurilor, de aceea rezista la orice efort si nu se dezmembreaza. In cazuri extreme scapa rotile de 12 (ca la TTuri) dar structura ramane intreaga, functionand in continuare fara a fii nevoie de reparatii
Ca si putere, e comparabila cu 3-4 locomotive standard. Diferenta e la viteza maxima
Imagine20170601_134935 by tamas lapsanszki, on Flickr
Imagine20170601_135023 by tamas lapsanszki, on Flickr
In fundal se vede piesa albastra 2x2. Linia alba este o zgarietura adanca facuta de contactul cu rotile de 24. Bestia asta are atata forta ca imi mamanca piesele :0
Imagine20170601_135108 by tamas lapsanszki, on Flickr

Decuplarea este asigurata de un LA mare si un L
Imagine20170601_140139 by tamas lapsanszki, on Flickr


Cand am inceput construirea prin decembrie 2016, mi-am pus ca si teluri 2 lucruri: sa fie puternica si sa functioneze bine, sa nu se strice usor. Cred ca mi-am atins ambele obiective. Sunt foarte multumit de cum mi-a iesit, chiar daca mai e de lucru la aspectul exterior. Dar, sa dau un citat, frecvent amintit de oamenii urati: "Frumusetea vine din interior" :)) In cazul 976lui, frumusetea vine de la XLuri. Bestia asta s-ar descurca chiar si impotriva unui TT 4x4 :D
Follow LapsiKocka - Instagram - Youtube - Facebook

chyck
gură spartă
gură spartă
Mesaje: 1326
Membru din: Vin, 13 Februarie '15, ora 11:27
Localitate: Bucuresti

Re: 65-976-4 + 640976 RO-LCR

Mesaj de chyck » Vin, 02 Iunie '17, ora 10:13

...am admirat-o si laudat-o vizitatorilor......din pacate n-am vazut-o mergand-cred ca nu avea baterii/s-au descarcat repede !....imi pare rau ca n-am stiut sa umblu in ea ca-I puneam eu baterii....

Avatar utilizator
lapsanszkitamas
gură spartă
gură spartă
Mesaje: 4866
Membru din: Dum, 29 Mai '11, ora 13:17
Judet: Mures
Localitate: Tragamúra de Cîmpie
Contact:

Re: 65-976-4 + 640976 RO-LCR

Mesaj de lapsanszkitamas » Vin, 02 Iunie '17, ora 10:21

Era oprită cutia de baterii. Încă merge bine mersi
Follow LapsiKocka - Instagram - Youtube - Facebook